Selasa, 26 Disember 2017

My first double line.

As salam buat pembaca.

Alhamdulillah akhirnya ada juga masa untuk saya update mengenai pengalaman saya mengandungkan anak sulung ini. Penuh liku dan suka duka rasanya. Jika tak silap pengiraan saya mula mengandungkan Carl bulan 12 tahun lepas. Memandangkan semasa entri ini ditulis adalah dalam bulan 12, nostalgia kembali pula.

Saya kongsikan detik pertama kali saya tahu diri saya berbadan dua. Saya masih lagi bekerja waktu itu. Saya perasan badan saya lemah dan panas. Saya demam selama dua minggu belum kebah walaupun dah ambil ubat. Pelik benar rasanya. Ditambah dengan beban dan tekanan kerja bertambah tambah lemah badan.

Saya akhirnya akur untuk berehat dan membuat keputusan untuk ke klinik mengambil MC. Masa itu saya dah lewat period. Tapi memandangkan period saya memang tak regular jadi saya lagsung tak fikir tentang anak. Tambahan pula saya dah frust untuk berharap lepas buat IUI dulu.

Saya minta suami belikan ubat period kerana fikir mungkin saya tidak sihat kerana belum period. Suami pujuk saya untuk membeli pregnancy test. Terkejut pun ada dengan permintaan suami. Akhirnya selepas mencari di serata farmasi area rumah suami kata ubat period habis stok. Suami belikan saya pregnancy test.

Saya merajuk tak nak check. Yela tak nak berharap. Lepas dua hari suami pujuk saya rasa mungkin saya perlu cuba. Jadi bangun subuh tu saya titiskan urin. Lambat benar nak nampak result. Saya tinggal dan mandi. Lepas mandi tengok double line.

Menjerit saya. Tak pasti reaksi apa yang saya perlu tunjuk. Tak percaya, terkejut, bersyukur. Saya panggil suami. Suami cuma senyum. Kami masih lagi tak nak terlalu gembira. Risau pregnancy test yang salah.

Pagi tu pergi kerja hati berbunga. Masa lunch saya ke guardian. Beli clearblue. Suami minta saya check dirumah. Dia pun nak jadi saksi juga. Jadi saya balik dulu dan check subuh esoknya. 3+ minggu sudah kandungan saya. Gembira tak terkata rasanya masa tu.

Hari sabtu kami ke klinik untuk check usia kandungan. Alhamdulillah memang benar saya mengandung dan sudah 6 minggu.
Makbul jua doa yang diminta selama ini selepas 4 tahun. Alhamdulillah. Syukur padaMU.

Next entri saya nak bercerita mengenai alahan saya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan